Tuesday, November 2, 2010

03-11-2010It Can Never Happen To Me

诗篇30篇6-12节

6 至 於 我 , 我 凡 事 平 顺 便 说 : 我 永 不 动 摇 。

7 耶 和 华 啊 , 你 曾 施 恩 , 叫 我 的 江 山 稳 固 ; 你 掩 了 面 , 我 就 惊 惶 。

8 耶 和 华 啊 , 我 曾 求 告 你 ; 我 向 耶 和 华 恳 求 , 说 :

9 我 被 害 流 血 , 下 到 坑 中 , 有 甚 麽 益 处 呢 ? 尘 土 岂 能 称 赞 你 , 传 说 你 的 诚 实 麽 ?

10 耶 和 华 啊 , 求 你 应 允 我 , 怜 恤 我 ! 耶 和 华 啊 , 求 你 帮 助 我 !

11 你 已 将 我 的 哀 哭 变 为 跳 舞 , 将 我 的 麻 衣 脱 去 , 给 我 披 上 喜 乐 ,

12 好 叫 我 的 灵 ( 原 文 是 荣 耀 ) 歌 颂 你 , 并 不 住 声 。 耶 和 华 ─ 我 的   神 啊 , 我 要 称 谢 你 , 直 到 永 远 !

「至于我,我凡事平顺,便说:『我永不动摇。』」

(诗篇306节)

曾扮演《超人》的男影星克里斯多夫•李维在1995年因坠马意外而瘫痪。在此悲剧发生之前,他曾在一部电影中饰演一个半身不遂的角色。当时他为揣摩角色而造访一家复健中心,日后他回忆道:「每当离开复健中心时,我心里总想:『感谢上帝,躺在那里的不是我。』」但自己发生意外后,李维却对当时的想法深深懊悔:「我以为自己和那些受苦的人们天差地远,却没料到下一秒钟,可能就换成我躺在那里。」而悲哀的是,这事的确降临到了他身上。

有时我们也会看着他人遭难,而以为同样的事情不可能发生在自己身上,特别是在自己的人生已达到某种程度的成功之际──经济稳定、家庭和谐。大卫王也承认自己曾在志得意满之际,掉进了陷阱,自以为稳如泰山:「至于我,我凡事平顺,便说:『我永不动摇』」(诗篇306节)。但他很快就扭转了想法,跳出过于自信的心境。他回忆起自己从前遭遇患难时,上帝如何解救了他:「你已将我的哀哭变为跳舞」(11节)。

无论上帝给我们的是祝福还是试炼,祂仍配得我们的感恩与信靠。

我要永靠主,天上我的父,

祂总不更动,永远不改变;

诚然又信实,亘古至永远,

我要赞美祂,主爱驻心田。

:无论境遇好或坏,我都时刻需要主。

ENGLISH

It Can Never Happen To Me

Actor Christopher Reeve was para- lyzed in a horseback riding accident in 1995. Prior to this tragedy, he had played the part of a paraplegic in a movie. In preparation, Reeve visited a rehabilitation facility. He recalled: “Every time I left that rehab center, I said, ‘Thank God that’s not me.’ ” After his accident, Reeve regretted that statement: “I was so setting myself apart from those people who were suffering without realizing that in a second that could be me.” And sadly, for him, it was.

We too may look at the troubles of others and think that it could never happen to us. Especially if our life journey has led to a measure of success, financial security, and family harmony. In a moment of vanity and self-sufficiency, King David admitted to falling into the trap of feeling invulnerable: “Now in my prosperity I said, ‘I shall never be moved’” (Ps. 30:6). But David quickly caught himself and redirected his heart away from self-sufficiency. He remembered that he had known adversity in the past and God had delivered him: “You have turned for me my mourning into dancing” (v.11).

Whether He has brought us blessing or trial,

God still deserves our gratitude and trust.


I can always count on God, my heavenly Father,
For He changes not; He always is the same;
Yesterday, today, forever, He is faithful,
And I know He loves me, praise His holy name.

In good times and bad, our greatest need is God.

No comments:

Post a Comment